4.3.11

How to Restore Gnome Panel


Hari ini nak share sikit pasal gnome panel.Terfikir nak tulis pasal panel ni sebab ada seorang kawan,dia tiba-tiba terbuang panel dia tu.Jom kita tengok penyelesaian masalah ini... :D

#1 OPEN TERMINAL
kalau tak tahu macam mana nak cari terminal. Tekan Alt+F2 serentak. Nanti akan keluar seperti dalam gambar.
kemudian taip gnome-panel dan tekan ENTER

#2 TAIP ARAHAN INI DI TERMINAL
gconftool --recursive-unset /apps/panel

kalau tak boleh, pakai arahan ini

gconftool-2 --shutdown

kemudian taip

rm -rf ~/.gconf/apps/panel

dan ini

pkill gnome-panel 

dah setel!
5 najashark.net: How to Restore Gnome Panel Hari ini nak share sikit pasal gnome panel.Terfikir nak tulis pasal panel ni sebab ada seorang kawan,dia tiba-tiba terbuang panel dia tu.Jo...

1 comment:

  1. pnah gak tbuang mse try2 compiz..xtaw nk solve..format..huhu..lgpun mse 2 mmg nk upgrade 11.04 pun..nsb bek

    ReplyDelete

Post Comment

< >